Drukarnia cyfrowa – offsetowa | Druk cyfrowy offsetowy Warszawa

Naklejki jako forma reklamy

Czy we współczesnej przestrzeni marketingowej jest jeszcze miejsce na naklejki reklamowe? Z pewnością tak, o ile druk naklejek będzie przemyślanym elementem strategii promocji przedsiębiorstwa, a sama naklejka zostanie zaprojektowana w taki sposób, żeby przyciągać uwagę potencjalnych odbiorców i tym samym zwiększać rozpoznawalność marki. Jak więc zaplanować miejsce naklejek w strategii promocji firmy i jak zaprojektować same naklejki, żeby ich druk przyniósł zamierzony efekt?

Naklejki reklamowe – rozwiązanie dla niemal każdej branży

Są branże, w przypadku których w strategii promocji firmy zwyczajnie nie ma miejsca na zaskakujące i nieszablonowe naklejki firmowe. Taką branżą jest z pewnością branża szerokorozumianych usług pogrzebowych. Przyklejanie na trumnach lub urnach naklejek promujących ich producentów z pewnością nie przyjęłoby się z pozytywnym odbiorem klientów. Nieco inaczej sprawy mają się w branży odzieżowej. Podczas gdy w Polsce coraz więcej firm odzieżowych „zmusza” klientów do uiszczenia dodatkowej opłaty za reklamówkę – zarówno torbę plastikową, jak i ekologiczną torbę z papieru – inne oferują doznania zakupowe na znacznie wyższym poziomie. Jedna ze szwedzkich marek odzieżowych przed włożeniem odzieży do torby papierowej pakuje ją w cieniutki pergamin (lub papier o podobnej gramaturze), którego brzegi zabezpiecza złota pieczęć – naklejka. Marka, o której piszemy zdecydowała się na naklejki bez nadruku. Twoja marka może wykorzystywać do pakowania ubrań naklejki z logo, które można dodatkowo uzupełnić o adres strony internetowej lub fanpage.

W wielu branżach druk naklejek wykorzystuje się nie tyle do działań marketingowo-promocyjnych, ile do działań informacyjnych. Naklejki z danymi teleadresowymi danego biura podróży możemy znaleźć praktycznie na każdym katalogu. Podobnie wygląda to w branży meblarskiej. Coraz częściej druk naklejek wykorzystuje się również w sytuacjach, w których oferowane są limitowane pakiety lub zestawy promocyjne zawierające produkt gratisowy. O gratisie informuje m.in. naklejka nalepiana na zestaw. Takie same naklejki informacyjne możemy znaleźć na podręcznikach i książkach, do których dokładany jest CD lub DVD, szczególnie wówczas gdy „dodatek” nie jest czymś standardowym. Oczywiście naklejki stosowane w celach informacyjnych nie zawsze pełnią rolę promocyjną. O ile te naklejane na katalogi biur podróży i sklepów meblowych pozwalają skierować potencjalnych klientów do konkretnego oddziału firmy, o tyle te na zestawach promocyjnych czy książkach pełnią funkcję sensu stricte informacyjną. Dlatego wróćmy do roli naklejki w działaniach promocyjnych firmy.

Druk naklejek a wzrost rozpoznawalności marki

Ogromnym atutem naklejki jest możliwość naniesienia logo lub logotypu marki na praktycznie każdą powierzchnię, na której ów znak towarowy z różnych przyczyn nie widniał wcześniej. Bawiąc się formą i kształtem naklejek możemy je wykorzystać do kierowania ruchu na nasze stoisko wystawiennicze podczas targów lub jako formę oznakowania w siedzibie firmy – w tym celu doskonale sprawdzą się m.in. wysoko odporne na ścieranie naklejki podłogowe, które pokierują potencjalnych klientów korytarzem wprost do naszych drzwi. Druk naklejek to także doskonały sposób na oznakowanie firmowej floty, szczególnie w branżach, w których chcemy być bardziej dyskretni i rezygnujemy z oklejania samochodów specjalnymi foliami.

Możliwości zastosowania naklejek w działaniach marketingowych jest naprawdę bardzo dużo. Są one uzależnione od branży oraz wykorzystywanych przez nią materiałów poligraficznych. Warto przy tym pamiętać o naklejkach eventowych, których relatywnie tani druk możemy zamówić przygotowując się do targów lub innych imprez masowych, podczas których będziemy mogli zwiększyć rozpoznawalność swojej marki zarówno poprzez aplikację naklejek w przestrzeni stanowiska wystawienniczego lub punktu handlowego, jak i ich kolportaż. Należy przy tym pamiętać, żeby naklejki przeznaczone do kolportażu jako gadżety reklamowe zawierały ciekawą grafikę lub sentencję oraz pomniejszone logo firmy. Tak przygotowane mają większe szanse trafić na różne przedmioty codziennego użytku i stanowić dodatkową reklamę naszej firmy.